4 décembre 1290

 

Remarque : Comme Lespine était historien et généalogiste, il s’était arrêté, dans les extraits du Vatican faits par Laporte du Theil et présentés dans la Collection Périgord, sur un Raymond de Ponte. Il aurait pu faire partie de la famille de Ponte (de Pons) connue notamment à Bergerac, avec Renaud de Pons.

Quelques recherches succinctes dans les registres des papes précédents et suivants d’Honorius IV, ne nous apprennent rien de plus sur ce doyen de Compostelle. Aussi, ce qui suit ne concerne sans doute pas le Périgord, les familles « de Ponte » n’étant sans doute pas si rares au moyen-âge.

 

 

Notice : Ernest Langlois, Les registres de Nicolas IV (1288-1292). Recueil des bulles de ce pape publiées ou analysées d’après les manuscrits originaux des archives du Vatican, 1886-1891, n° 3788-3789.

Orvieto, 4 décembre 1290

Raymundo de Ponte praecentoriam in ecclesia Valentina confert.

 

Magistro Raymundo de Ponte, capellano nostro, precentori ecclesie Valentine. Ei praecentoriam in ecclesia Valentina, vacantem per obitum Raymundi de Moraria, qui apud sedem apostolicam mortuus est, confert.

« Insistens nostris et – Datum apud Urbemveterem, II nonas decembris, anno tertio. »

 

ln e. m. ... episcopo Ilerdensi et magistro Rogerio de Salerno, archidiacono Panormitano, ac Gentili de Collealto, canonico Lingonensi, capellanis papae, mandat ut eundem Raymundum de Ponte vel ejus procuratorem in corporalem possessionem praecentoriae ac jurium et pertinentiarum ejus inducant. Dat. ut supra.

Original: Reg. 45, c. 571, f. 115 r°.

Copie : Collection Périgord, vol. 30, fol. 366 r°

 

 

4 décembre 1290

Archives du Vatican, reg. cot. Nic. IV, Bullar., an. III, t. 2, fol. 115, ep. 571

 

Magistro Raymundo de Ponte, capellano nostro, precentori ecclesie Valentin.

Insistens nostris et apostolice sedis obsequiis &c. Cum igitur in ecclesia Valentin. precentoria quod in ipsa ecclesia personatus seu dignitas esse censetur, per mortem quondam Raymundi de Moraria, olim ejusdem ecclesie precentoris, &c. vacet ad presens &c. precentoriam ipsam cum omnibus juribus &c., tibi auctoritate apostolica conferimus et providemus de illa &c. Datum apud Urbem Veterem, II non. decembris anno tercio.

 

Na. Ce Raymond de Ponte étoit doyen de Compostelle, et chanoine dans les églises Oscen., Ilerden., et Gergentin. comme il est énoncé dans cette bulle. Il n’y est pas parlé de sa naissance, ni de sa noblesse.